کاربرد رنگ های هارد وسترن WD

نویسنده: سعيد حسن پور
دوشنبه, 29 بهمن 1397 ساعت:11:02:52 - تعداد بازدید: 4277

کاربرد رنگ های هارد وسترن WD

از آنجایی که کمپانی وسترن که یک برند نام آور در میان هاردهای موجود در بازار می باشد و برای هاردهای ارائه شده ی خود دسته بندی رنگی قرار داده است پس بهتر است شناختی هرچند سطحی از کاربرد رنگ های هارد وسترن Wd داشته باشید تا بدانید هر کدام از رنگ های Green , Blue , Red , Purple , Black , Gold برای چه هدف و زمینه ای در نظر گرفته شده است و در این مقاله ی آموزشی برای شما عزیزان کاربرد رنگ های هارد وسترن Wd را به صورت مختصر توضیح می دهیم تا در هنگام انخاب هارد دیسک وسترن با توجه به کاربرد و نیاز خود دچار سردرگمی در بین رنگ های موجود نشوید و اطلاعی مختصر و کلی درباره ی هر کدام از رنگها پیدا کنید.


کاربرد رنگ آبی هارد وسترن
رنگ آبی هارد وسترن با هدف کاربردی عمومی با بازدهی مناسب طراحی شده است.هارد آبی رنگ همان هارد اولیه برند وسترن می باشد که کاملا مناسب برای کاربری های روزمره و جوابگوی بسیاری از نیازهای کاربران می باشد ضمن این که قیمت معقول و سرعت مناسبی دارد که برای هارد اولیه کامپیوترهای رومیزی ، لپ تاپ ها و برخی ایکس باکس ها مورد استفاده قرار می گیرد و در مدل های بروز تر در این رنگ هارد اطلاعات در یک مرکز متراکم شده اند تا سرعت دست یابی به اطلاعات بالاتر برود.


کاربرد رنگ سبز هارد وسترن
رنگ سبز هارد وسترن با هدف فضای ذخیره ساز به صورت بهینه طراحی شده است. این هارد کم مصرف و بی سر و صدا با قیمت پایین اغلب مناسب برای آرشیوسازی و ذخیره کردن اطلاعاتی همچون موسیقی و عکس و فیلم بر روی یک هارد ثانویه می باشد این رنگ هارد مناسب استفاده ی مداوم از دیتا نیست و و به همین دلیل برای کارهای محاسباتی همراه با پردازش توصیه نمی شود همچنین برای لپ تاپ ها نیز هارد مناسبی نیست چرا که با در مواقع عدم استفاده از هارد سرعت چرخش پایین آمده تا مصرف را به حداکثر بهینه بودن برساند. .


کاربرد رنگ مشکی هارد وسترن
را در میان هارد های وسترن دارا می باشد یعنی سرعتی بالا در Performance رنگ سبز هارد وسترن با هدف کارآیی سرعت بالا و بازده بهتر طراحی شده است. این رنگ هارد بالاترین امور پردازشی و محاسباتی ، بوت سریع ویندوز و … می باشد و در این هارد ، Xbox خواندن و نوشتن اطلاعات که مناسب برای کارهایی با نیاز به سرعت بالا مانند بازی های ایکس باکس لرزش و سروصدای هارد به حداقل رسیده تا نهایت لوکس بودن و کلاس کاری در آن حفظ شود. پس دور از انتظار نیست که با همه ی این مزایا قیمتی بالا داشته باشد.


کاربرد رنگ قرمز هارد وسترن

رنگ قرمز هارد وسترون با هدف استفاده کلی در فضای ذخیره سازی NAS طراحی شده است . این رنگ هارد وسترون با توجه به این که حجم بالایی دارد در ذخیره سازی دیتا انواع فیلم و عکس کاربرد بالایی دارد و مناسب برای استفاده در سیستم های تحت شبکه NAS  و RAID  می باشد و امنیت حفظ اطلاعات در این رنگ هارد بالا می باشد . رنگ قرمز هارد وسترون در دو نوع Wd Red  و Wd Red Pro  موجود می باشد و فرق Red Pro  تنها در افزایش حافظه کش و افزایش سرعت آن می باشد.

کاربرد رنگ بنفش هارد وسترن
رنگ بنفش هارد وسترن با هدف ذخیره سازی 24 ساعته طراحی شده اند. این رنگ مناسب برای مراکز مانیتورینگ و دوربین های مداربسته NVR و DVR می باشند که تمام 24 ساعت شبانه روز در حال ضبط و ذخیره فیلم می باشند و در دو نوع در بازار موجود می باشند Purple که تا 32 دوربین مدار بسته را ساپورت می کند و مناسب مراکز کوچک خانگی ، ادارات و سیستم های نظارتی می باشد و Purple NV که تا 64 دوربین ساپورت می کند و مناسب سیستم های مدار بسته تحت شبکه می باشد .

کاربرد رنگ طلایی هارد وسترن
اما آخرین محصول در سری محصولات وسترن رنگ طلایی هارد وسترن می باشد که حرفه ای ترین نسل ذخیره سازی اطلاعات می باشد و در سری کاربردی NAS قرار می گیرد و مناسب برای استفاده در دیتا سنتر Data Center ، ذخیره سازهای ابر و سیستم های پردازنده محاسباتی می باشد . این رنگهارد وسترن به دلیل وجود دو پردازنده و کنترل دقیق بهترین انتخاب برای ذخیره سازی حرفه ای در سیستم های RAID می باشد که سرعت و حافظه کش بالایی دارد و با داشتن محافظ لرزشی در رده ی پرقدرت ترین هاردهای وسترن می باشد .

در این مطلب برای شما عزیزان کاربرد رنگ های هارد وسترن Wd را بیان کردیم تا شناختی از هر یک از این رنگ ها پیدا کنید .کاربرد رنگ های هارد وسترن Wd  از نظر مقایسه ی سرعت و قیمت و حجم حافظه بسیار مبحث گسترده ای می باشد که در یک مقاله نمی گنجد و امیدواریم با توضیحاتی هرچندمختصر، آموزشی مفید برای شما عزیزان بوده باشد .

نظرات

شرح کوتاه

از آنجایی که کمپانی وسترن که یک برند نام آور در میان هاردهای موجود در بازار می باشد و برای هاردهای ارائه شده ی خود دسته بندی رنگی قرار داده است پس بهتر است شناختی هرچند سطحی از کاربرد رنگ های هارد وسترن Wd داشته باشید تا بدانید هر کدام از رنگ های Green , Blue , Red , Purple , Black , Gold برای چه هدف و زمینه ای در نظر گرفته شده است

فایل ها

پر بازدیدترین ها

۸ روش تعمیر و رفع بدسکتور هارد دیسک لپ تاپ و کامپیوتر
۸ روش تعمیر و رفع بدسکتور هارد دیسک لپ تاپ و کامپیوتر

بدسکتور بر روی هارد دیسک به تعریف ساده یک دسته کوچکی از فضای ذخیره سازی هارد ( سکتور ) است ...

آشنایی با انواع دکل های مهاری (G35 و G45)
آشنایی با انواع دکل های مهاری (G35 و G45)

دکل مهاری به دکل هایی گفته می شود که به وسیله سیم مهار (بوکسل) به زمین یا تکیه گاه دیگری م ...

کاربرد رنگ های هارد وسترن WD
کاربرد رنگ های هارد وسترن WD

از آنجایی که کمپانی وسترن که یک برند نام آور در میان هاردهای موجود در بازار می باشد و برای ...

سورنا؛ اولین دوربین‌های ایرانی تحت شبکه
سورنا؛ اولین دوربین‌های ایرانی تحت شبکه

در نمایشگاه الکامپ امسال چندین شرکت محصولات شبکه ایرانی و ساخت داخل کشور را معرفی و به نما ...

آشنایی با شبکه های GPON و EPON
آشنایی با شبکه های GPON و EPON

ایپان (EPON) و جیپان (GPON) نسخه های محبوب شبکه های نوری پسیو یا همان PON ها می باشند. این ...

Web Analytics