معرفی برند سیگیت(Seagate)

نویسنده: سعيد حسن پور
دوشنبه, 22 مهر 1398 ساعت:13:18:28 - تعداد بازدید: 3849

معرفی برند سیگیت(Seagate)

سیگیت شرکت آمریکایی تولیدکننده تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات است، که بعنوان بزرگترین تولیدکننده هارد دیسک در جهان شناخته می‌شود.این شرکت، در سال ۱۹۷۹ توسط آلن شوگرت با نام شوگرت تکنولوژی، در جزایر کیمن تاسیس شد. در حال حاضر دفتر مرکزی شرکت سیگیت در شهر دوبلین، ایرلند قرار دارد. دفتر عملیاتی و بخش اجرایی آن، در کوپرتینو، کالیفرنیا مستقر می‌باشد.شرکت سیگیت در توسعه درایوهای هارد دیسک مهم‌ترین نقش را داشته، که فعالیت خود را در این زمینه، در سال ۱۹۸۰ با عرضه درایوهای اس‌تی-۵۰۶ با حجم ۵ مگابایت، آغاز نمود.این شرکت، در طول دهه ۱۹۸۰ اصلی‌ترین تولیدکننده قطعات در بازار  ریز رایانه‌ها، محسوب می‌شد.شرکت سیگیت در سال ۱۹۸۹، کنترل دیتا کورپوریشن را، خریداری نمود. در سال ۲۰۰۶ نیز، تمام سهام شرکت مکستور را به قیمت ۱.۹ میلیارد دلار خریداری کرد.

محصولات:

هاردهای شرکت سیگیت به دو دسته ی هاردهای اکسترنال و هاردهای اینترنال تقسیم بندی می شوند که در ادامه به بررسی هاردهای اینترنال می پردازیم:

هارد اینترنال سری (Barracuda): هارد دیسک‌های سری باراکودا از هد 3.5 اینچی، رابط پرسرعت SATA III با سرعت انتقال 6 گیگابیت بر ثانیه و سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه (7200rpm) بهره می‌برند.سری باراکودا مدل‌هایی با حافظه کش 16، 32، 64 و 128 مگابایت دارد. تکنولوژی ساخت این سری هارد دیسک‌های سیگیت بسیار بالاست، زیرا ذخیره‌سازی داده‌ها در این هارد دیسک‌ها برخلاف مدل‌های پیشین که به‌صورت افقی انجام می‌گرفت، به‌صورت عمودی انجام می‌شود. مزیت ذخیره‌سازی اطلاعات به‌صورت عمودی این است که داده‌ها به‌صورت بیت به بیت ذخیره می‌گردند که خود این مسئله باعث افزایش تراکم داده‌ها شده و باعث می‌شود ذخیره‌سازی اطلاعات بیشتر و بهتر انجام شود و عملکرد هارد دیسک نیز بالا رود.در مدل های 1 تا 10 ترابایتی در دسترس میباشد.

هارد اینترنال سری ( Surveillance): هارددیسک داخلی سیگیت مدل Surveillance برای سیستم‌های نظارتی و دوربین‌های مداربسته طراحی شده‌است؛ به گونه‌ای که قادر است مدت‌های طولانی به صورت پیوسته روشن بماند و نوشته شدن پیوسته اطلاعات روی آن هم خللی در عملکرد صحیح‌اش ایجاد نکند. برای اتصال هارددیسک به سیستم DVR به پورت SATA III نیاز است که تقریبا در هر سیستم کامپبوتری و امنیتی‌ امروزی وجود دارد. مدل Surveillance قادر است رشته‌های ویدیویی را به صورت هم‌زمان از 32 دوربین امنیتی دریافت کرده و در خود ذخیره کند. مدیران شبکه‌های بزرگ‌تر می‌توانند تا 16 عدد از این هارددیسک‌ها را در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار دهند و فضای بیشتری را به دست آورند. از آنجایی که یک حسگر برای جبران لرزش‌های ناشی از کنار هم قرار گرفتن این هارددیسک‌ها درون این مدل وجود دارد، می‌توان به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز تعداد زیادی از این هارددیسک‌ها در کنار یکدیگر دل خوش کرد. این هارددیسک به صورت Native از قابلیت RAID پشتیبانی می‌کند تا بتوانید چینش‌های متفاوتی از هاردیسک‌ها را در کنار یکدیگر داشته‌باشید و حتی به سطوح بالاتری از امنیت داده‌ها دسترسی پیدا کنید. سیگیت در این هارددیسک، بهترین سطح از کیفیت تولید خود را به نمایش گذاشته‌است؛ دلیل این مدعا، زمان یک میلیون ساعتی است که بین وقوع هر خطای ذخیره‌سازی و خطای بعدی (MTBF) وجود دارد؛ به عنوان مثال، در نظر داشته‌باشید که هر سال شمسی معادل 8760 ساعت است. این میزان خطا در چنین حجمی از فعالیت پیوسته، کاملا قابل قبول است و می‌توان به سادگی از آن چشم‌پوشی کرد.هارددیسک Surveillance را می‌توان در ظرفیت‌های بین یک تا شش ترابایت تهیه کرد. همه‌چیز به نیاز شما و سطح گستردگی شبکه‌ی امنیتی‌تان وابسته است؛ به هر میزان که تعداد دوربین‌های بیشتری داشته‌باشید و بخواهید مدت‌زمان بیشتری از اتفاقات روی‌داده را ذخیره کنید، به هارددیسکی با ظرفیت بالاتر نیاز خواهید داشت. سیستم‌های نظارتی که دارای دوربین‌های متعددی هستند، به هارددیسکی نیاز دارند که بر اثر کارکرد طولانی‌مدت، مشکلی برایش پیش نیاید و بتواند خیال مصرف‌کننده را از بابت امنیت اطلاعات ذخیره‌شده راحت کند؛ در این مورد می‌توان به راحتی به نماینده سیگیت اعتماد کرد.

هارد اینترنال سری (NAS): سیگیت که جزو کمپانی‌های پیشگام و خلاق در زمینه تولید هارد دیسک است، هارد دیسک‌های سری NAS خود را به بازار عرضه کرد. هارد دیسک‌های سری NAS سیگیت همانطور که از نامشان هم پیداست برای استفاده درون NAS (ذخیره‌سازهای تحت شبکه) طراحی و تولید شده‌اند و سازگاری و عملکرد آن‌ها با انواع ذخیره‌سازهای تحت شبکه، در شرایط صنعتی و در کمپانی سیگیت کاملا تست شده است. این سری از هارد دیسک‌ها قادرند بهترین عملکرد و بیشترین ظرفیت ذخیره‌سازی را برای ذخیره‌سازهای 1bay تا 5bay فراهم سازند.تحمل این هارد دیسک در برابر لرزش همراه با پایداری و عمر بالای آن همچنین وجود نرم‌افزار NASWorks که برای هارد دیسک‌های سیگیت طراحی شده و قادر است از طریق کنترل خطا در بازیابی اطلاعات و ارایه تنظیمات قدرت، عملکرد هارد دیسک را بهبود ببخشد و باعث می‌شوند تا شما به این هارد دیسک برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود، اطمینان کامل داشته باشید. این هارد دیسک برای انتقال اطلاعات از رابط SATA III بهره می‌برد و قادر است حداکثر سرعت 180 مگابایت بر ثانیه را به شما ارایه دهد.

هارد اینترنال سری (Constellation): هارد دیسک‌های سری کانستلیشن (Constellation) سیگیت جزو هاردهای بسیار عالی این کمپانی هستند و ار هد 3.5 اینچی، رابط پرسرعت SATA III با سرعت انتقال 6 گیگابیت بر ثانیه و سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه (7200rpm) بهره می‌برند. سری کانستلیشن با دو حافظه کش64 و 128 مگابایت تولید می‌شوند و هارد دیسک مورد نظر ما از حافظه کش بسیار عالی 128 مگابایت بهره می‌برد.تکنولوژی ساخت این سری از هارد دیسک‌های سیگیت بسیار بالاست، زیرا ذخیره‌سازی داده‌ها در این هارد دیسک‌ها برخلاف مدل‌های پیشین که به‌صورت افقی انجام می‌گرفت، به‌صورت عمودی انجام می‌شود. مزیت ذخیره‌سازی اطلاعات به‌صورت عمودی این است که داده‌ها به‌صورت بیت به بیت ذخیره می‌گردند که خود این مسئله باعث افزایش تراکم داده‌ها شده و باعث می‌شود ذخیره‌سازی اطلاعات بیشتر و بهتر انجام شود و عملکرد هارد دیسک نیز بالا رود.هاردهای سری Constellation در سه نوع Constellation  constellation es.2 ,  constellation esو constellation es.3 ارائه شده است.

 

هارددیسک های سری Constellation ES.3 ظرفیت های بالایی را بدون قربانی کردن کیفیت و کارایی ارائه می کنند. به گونه‌ای که در حجم های بالا هم می توان دسترسی مطمئنی به داده‌های طبقه بندی نشده داشت.سری Constellation ES.3 تا 25 درصد کارایی هارددیسک‌های Nearline (مخفف Near Online) را ارائه میکند که باعث می‌شود زمان دسترسی به اطلاعات هارددیسک و خواندن و نوشتن کمتر شود. این هارددیسک‌ها با توجه به کیفیتی که ارائه می‌دهند، بهترین گزینه ممکن را در هزینه کلی تصاحب (TCO) به مشتری می دهند. ساخته شده بر اساس نسل هشتم پلتفرم امتحان پس‌داده سیگیت (Seagate) و بهینه‌شده برای کارکرد بلندمدت ارائه تکنولوژی پاک کردن سریع و امن حجم عظیم داده‌های روی هارددیسک (SED) که قابلیت اطمینان بالایی دارد.

هارددیسک‌های Constellation ES.3 با میانگین مصرف توان کمتر از 11.86 وات فعالیت می کنند که آنها را به یکی از کم‌مصرف ترین راهکارهای موجود در بازار تبدیل می کند. البته می‌توان با فعال‌کردن فناوری Seagate PowerChoice تا میزان 54 درصد هم در انرژی مصرفی صرفه‌جویی کرد. 1.4 میلیون ساعت برای MTBF (میانگین زمان بین خطاها) و 0.63 درصد برای AFR، راهکاری با بالاترین سطح اطمینان را در میان درایو‌هایِ دائما فعال به ارمغان می‌آورد. استفاده از رابط SAS با نرخ انتقال تا 12Gbps و SATA با نرخ انتقال تا 6Gbps و با قابلیت تصحیح خودکار خطاها (Advanced Error Correction) ,و استفاده از موتور در بالای بدنه و با بهره گیری از قابلیت های کاهش لرزش (برای محیط‌های چند-درایوی NAS ها) و بهره‌گیری از سنسور تشخیص رطوبت حافظه ای قابل اطمینان و همیشه در دسترس برای دنیای x724 را به وجود اورده است.

استفاده از فناوری SED (درایو خود-رمزگذار) و ISE (پاک کردن آنی و امن) هارددیسک‌های Constellation را به انتخاب ایده‌آلی برای سازمان‌های دولتی و نهاد‌های امنیتی تبدیل می کند. با استفاده از قابلیت ISE می‌توان تمام اطلاعات ذخیره شده روی هارددیسک را در کمتر از یک ثانیه پاک و غیر‌قابل دسترسی کرد و فضایی امن و غیرقابل دسترسی برای بیگانه‌ها را ایجاد کرده است.

Seagate در این هارددیسک از حافظه کش 128 مگابایتی ساخت شرکت Windbond  استفاده کرده است. وجود این حجم از حافظه کش، هیچ داده‌ای در صف انتظار نوشتن نخواهد ماند و هیچ بیتی در فرآیند انتقال از بین نمی رود.

Seagate Constellation ES.3 با داشتن امکانات قابل توجه و با در نظر‌گرفتن بهبودهایی که نسبت به نسل‌های پیشین در آن به وجود آمده است می‌تواند انتخاب مناسبی برای محیط‌های تجاری و Storage Server ها باشد. به گونه‌ای که سخت می توان نکته ای منفی برای آن پیدا کرد.

هارد اینترنال سری(SV35): هارد دیسک‌های سری SV35 سیگیت جزو هارد دیسک‌های خوب این کمپانی هستند که از هد 3.5 اینچی، رابط پرسرعت SATA III با سرعت انتقال 6 گیگابیت بر ثانیه و سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه (7200rpm) بهره می‌برند. سری SV35 با حافظه کش64 مگابایت تولید می‌شوند. سری SV35 برای کاربردهای نظارتی و دوربین‌های مداربسته طراحی و تولید شده‌اند.

هارد اینترنال سری (Archive HDD ): هارددیسک‌های اینترنال سری Archive HDD شرکت سیگیت ، برای افرادی ساخته شده‌اند که اهل آرشیو کردن فایل‌های حجیم و خیلی بزرگ هستند و باید همواره آرشیو عظیمی از عکس‌ها و فیلم‌های قدیمی داشته‌باشند.نسخه 8 ترابایتی این مدل یک هارددیسک اینترنال 3.5 اینچی است و از رابط پرسرعت SATA 3.0 بهره می‌برد. به کمک چنین رابطی، می‌توانید اطلاعات خود را با حداکثر سرعت 190 مگابایت بر ثانیه انتقال دهید. سیگیت، این محصول را به گونه‌ای طراحی کرده‌است که در صورت استفاده طولانی‌ مدت از آن هم مشکلی برایش پیش‌ نیاید. میانگین میزان انتنظاری که باید از این هارددیسک باکیفیت داشت، انتقال سالانه 180 ترابایت داده‌است که مقدار بسیار مطلوبی است و نیاز سخت‌گیرترین افراد را هم برطرف می‌کند. در طراحی چنین محصولی با این ظرفیت عظیم ذخیره‌سازی، از شش دیسک مغناطیسی استفاده شده‌است که هر کدام از آن‌ها 1.33 ترابایت ظرفیت دارند و اطلاعات‌شان به‌وسیله 12 عدد هد (Head) مغناطیسی خوانده و نوشته‌ می‌شود.کیفیت بالا و قیمت فوق‌العاده در مقایسه با امکانات باعث شده‌است که وب‌سایت تحلیلی TweakTown، امتیاز 90 از 100 و جایزه‌ی بهترین قابلیت‌های (Best Features) خود را به این هارددیسک اینترنال اختصاص دهد. وب‌سایت مرجع Hardware.info هم پس از تعریف و تمجید فراوان از این محصول درباره‌ی آن چنین گفته‌است: “یک عالمه ترابایت با صرف هزینه‌ای نسبتا کم”. سری آرشیو سیگیت در واقع ترکیبی از ظرفیت بالا، قیمت مناسب و کیفیت ساخت فوق‌العاده خوب هستند. با تهیه این هارددیسک، کمترین میزان هزینه به ازای هر گیگابایت را پرداخت می‌کنید و به دریای بی‌کرانی از ظرفیت، دست خواهید یافت.

هارد اینترنال سری (Terascale): از جمله‌ی راهکارهایی که سیگیت برای مشتریان تجاری خود تولید کرده است می توان به هارد دیسک Terascale اشاره کرد. سیگیت در Terascale مجموعه مناسبی از امکانات را با هزینه ای مناسب گرد هم آورده است. به طبع، اولین فاکتوری که برای خرید هارد‌دیسک مورد توجه قرار می گیرد، ظرفیت آن است. هارد‌دیسک های Terascale در ظرفیت های یک، دو، سه و چهار ترابایت تولید شده‌اند و بر اساس آنچه سیگیت ادعا می‌کند، پایین‌ترین نسبت هزینه به ازای هر گیگابایت را دارند.از آنجا که سری محصولات Terascale برای مصارف تجاری ساخته شده‌اند، می توان از آنها انتظار کارایی طولانی مدت بیست و چهار ساعته و هفت روز هفته‌ای داشت. سیگیت مدعی است این هارد‌دیسک‌ها مصرف توان بسیار پایینی دارند و در حالت عادی تنها 6.49W مصرف می کنند؛ توانی که 29 درصد کمتر از هارد دیسک های مشابه است.صفحه‌های ذخیره‌سازی Terascale با سرعت 5900RPM می چرخند؛ اما این هارد دیسک می تواند در حالت Burst Mode به سرعت 7200RPM هم دست پیدا کند. سیگیت از اینترفیس 6Gb/s در این هارد‌دیسک‌ها استفاده کرده‌است که داده‌ها را سرعت انتقال بالایی جابجا می‌کند.

در کنار تمام موارد یاد شده می توان نکات مثبت دیگری را هم به مشخصات هارد دیسک Terascale اضافه کرد:

قابلیت BBM (Bad Block Management) که به هارد دیسک در مدیریت سکتور‌های آسیب دیده کمک می‌کند تا بتوان با وجود خراب شدن بعضی از سکتور‌ها، بازهم از کلیت هارد استفاده کرد.

قابلیت SED (Self-Encrypting Drive) که تمام داده هایی که بر روی هارد‌دیسک کپی می‌شوند را به صورت خودکار رمزگذاری می کند. در این حالت مطمئن خواهید بود که دیگران به اطلاعات دخیره شده روی هارد دیسک دسترسی پیدا نخواهند کرد.

قابلیت ISE (Instant Secure Erase) که به درخواست کاربر، تمامی اطلاعات ذخیره شده بر روی هارد دیسک را با استفاده از روش «کریپتوگرافی» (Cryptography) در کسری از ثانیه نابود یا غیر قابل خواندن می کند. به عنوان مثال، در نسخه‌ی سه ترابایتی مجهز به این فناوری می توان کل فضای هارد دیسک را در عرض سیزده میلی ثانیه پاک کرد.

Terascale در نهایت، انتخابی مناسب برای کسانی است که به حجم ذخیره سازی بالا و قیمتی مناسب فکر می کنند.

 

نظرات

شرح کوتاه

سیگیت شرکت آمریکایی تولیدکننده تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات است

فایل ها

پر بازدیدترین ها

۸ روش تعمیر و رفع بدسکتور هارد دیسک لپ تاپ و کامپیوتر
۸ روش تعمیر و رفع بدسکتور هارد دیسک لپ تاپ و کامپیوتر

بدسکتور بر روی هارد دیسک به تعریف ساده یک دسته کوچکی از فضای ذخیره سازی هارد ( سکتور ) است ...

آشنایی با انواع دکل های مهاری (G35 و G45)
آشنایی با انواع دکل های مهاری (G35 و G45)

دکل مهاری به دکل هایی گفته می شود که به وسیله سیم مهار (بوکسل) به زمین یا تکیه گاه دیگری م ...

کاربرد رنگ های هارد وسترن WD
کاربرد رنگ های هارد وسترن WD

از آنجایی که کمپانی وسترن که یک برند نام آور در میان هاردهای موجود در بازار می باشد و برای ...

سورنا؛ اولین دوربین‌های ایرانی تحت شبکه
سورنا؛ اولین دوربین‌های ایرانی تحت شبکه

در نمایشگاه الکامپ امسال چندین شرکت محصولات شبکه ایرانی و ساخت داخل کشور را معرفی و به نما ...

آشنایی با شبکه های GPON و EPON
آشنایی با شبکه های GPON و EPON

ایپان (EPON) و جیپان (GPON) نسخه های محبوب شبکه های نوری پسیو یا همان PON ها می باشند. این ...

Web Analytics